СДАМ ГИА: РЕШУ ОГЭ
Образовательный портал для подготовки к экзаменам
Английский язык
английский язык
сайты - меню - вход - новости


Вариант № 538656

При выполнении заданий с кратким ответом впишите в поле для ответа цифру, которая соответствует номеру правильного ответа, или число, слово, последовательность букв (слов) или цифр. Ответ следует записывать без пробелов и каких-либо дополнительных символов. Для выполнения заданий 1, 2 прослушайте аудиозапись и выпишите в ответ правильную последовательность цифр. Для выполнения заданий 3—8 прослушайте диалог и выберите один из трех предлагаемых вариантов ответа. Для выполнения заданий 10—17 прочитайте текст и выберите один из трех предлагаемых вариантов ответа. Ответом к заданиям части 9, 18—32 является последовательность цифр или слово. /p>

Если вариант задан учителем, вы можете вписать или загрузить в систему ответы к заданиям с развернутым ответом. Учитель увидит результаты выполнения заданий с кратким ответом и сможет оценить загруженные ответы к заданиям с развернутым ответом. Выставленные учителем баллы отобразятся в вашей статистике.


Версия для печати и копирования в MS Word
Времени прошло:0:00:00
Времени осталось:2.25:15:00
1
Задание 1 № 1031

Вы услышите четыре коротких диалога, обозначенных А, B, C и D. Определите, где происходит каждый из этих диалогов. Используйте каждое место действия из списка 1–5 только один раз. В задании есть одно лишнее место действия. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

1. On a bus

2. At a cinema

3. On board a plane

4. In an internet cafe

5. At the stadium

 

ДиалогABCD
Место действия                                

Ответ:

2
Задание 2 № 1181

Вы услышите пять высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего A–E и утверждениями, данными в списке 1–6. Используйте каждое утверждение из списка 1–6 только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

The speaker says that

1. people usually enjoy learning languages.

2. people find learning languages difficult.

3. languages should be learnt at an early age.

4. languages are important for scientists.

5. people can do without foreign languages.

6. languages help to do business.

 

ГоворящийABCDE
Утверждение                                        

Ответ:

3
Задание 3 № 1087

Вы услы­ши­те раз­го­вор двух дру­зей. вы­бе­ри­те цифру 1, 2 или 3, со­от­вет­ству­ю­щую вы­бран­но­му вами ва­ри­ан­ту от­ве­та. вы услы­ши­те за­пись два­жды.

 

Вос­поль­зуй­тесь пле­е­ром, чтобы про­слу­шать за­пись.

 

Jim was late to school because he

 

1) had a talk with someone.

2) missed his bus

3) got up too late


Ответ:

4
Задание 4 № 1088

Вы услы­ши­те раз­го­вор двух дру­зей. вы­бе­ри­те цифру 1, 2 или 3, со­от­вет­ству­ю­щую вы­бран­но­му вами ва­ри­ан­ту от­ве­та. Вы услы­ши­те за­пись два­жды.

 

Вос­поль­зуй­тесь пле­е­ром, чтобы про­слу­шать за­пись.

 

Last night Jim

 

1) was writing a school project.

2) was watching a film.

3) was playing on his computer.


Ответ:

5
Задание 5 № 1089

Вы услы­ши­те раз­го­вор двух дру­зей. Вы­бе­ри­те цифру 1, 2 или 3, со­от­вет­ству­ю­щую вы­бран­но­му вами ва­ри­ан­ту от­ве­та. Вы услы­ши­те за­пись два­жды.

 

Вос­поль­зуй­тесь пле­е­ром, чтобы про­слу­шать за­пись.

 

After classes Jim and Kelly are going to

 

1) a cafe.

2) a library.

3) Jim’s house.


Ответ:

6
Задание 6 № 1090

Вы услы­ши­те раз­го­вор двух дру­зей. Вы­бе­ри­те цифру 1, 2 или 3, со­от­вет­ству­ю­щую вы­бран­но­му вами ва­ри­ан­ту от­ве­та. Вы услы­ши­те за­пись два­жды.

 

Вос­поль­зуй­тесь пле­е­ром, чтобы про­слу­шать за­пись.

 

Jim

 

1) has at least one sister.

2) has at least one brother.

3) is the only child in the family.


Ответ:

7
Задание 7 № 1091

Вы услы­ши­те раз­го­вор двух дру­зей. Вы­бе­ри­те цифру 1, 2 или 3, со­от­вет­ству­ю­щую вы­бран­но­му вами ва­ри­ан­ту от­ве­та. Вы услы­ши­те за­пись два­жды.

 

Вос­поль­зуй­тесь пле­е­ром, чтобы про­слу­шать за­пись.

 

Jim and Kelly are going to search for the information for their project

 

1) in journals.

2) in books.

3) on the Internet.


Ответ:

8
Задание 8 № 1092

Вы услы­ши­те раз­го­вор двух дру­зей. Вы­бе­ри­те цифру 1, 2 или 3, со­от­вет­ству­ю­щую вы­бран­но­му вами ва­ри­ан­ту от­ве­та. Вы услы­ши­те за­пись два­жды.

 

Вос­поль­зуй­тесь пле­е­ром, чтобы про­слу­шать за­пись.

 

Jim asks Kelly

 

1) to help him choose the topic for the essay.

2) to correct his mistakes in the essay.

3) to advise him on his further education .


Ответ:

9
Задание 9 № 123

Про­чи­тай­те тек­сты и уста­но­ви­те со­от­вет­ствие между тек­ста­ми А–G и за­го­лов­ка­ми 1–8. В ответ за­пи­ши­те цифры, в по­ряд­ке, со­от­вет­ству­ю­щем бук­вам. Ис­поль­зуй­те каж­дую цифру толь­ко один раз. В за­да­нии есть один лиш­ний за­го­ло­вок.

 

1. The symbols of London

2. Means of travelling

3. World record holder

4. A sweet in the street

5. On the road

6. A healthy but difficult choice

7. An unusual hobby

8. Conflict over roads

 

A. The British are enthusiastic about mobility. They think that the ability to travel far and frequently is their right. People can spend up to two or three hours commuting to London or another big city and arrive back at their homes in the countryside only late in the evening. They put up with the long journey because they want their families to avoid the unhealthy lifestyle of big cities.

 

B. Most journeys to work are made by private road transport. It leads to the pollution so familiar to many big cities, and to traffic jams. Congestion is especially high in Britain because the British do not welcome the idea of building new roads. They don’t like living close to them. Each proposal to build a new road is criticised so it’s not easy to improve the road situation.

 

C. Perhaps because the trains were the first means of transport in Britain many people still have a romantic outlook on them. Thousands of train-lovers spend a lot of time looking for information about trains, especially old steam engines. Many enthusiasts spend their free time restoring and repairing old trains. They even earn some money by offering rides to tourists.

 

D. It is possible to travel between any two towns or cities by either road or rail. In some parts of the country there is a very good rail network but most commercially successful trains run between London and the largest cities in the country. By modern European standards British trains are not fast. Coach services are generally even slower than trains but are much cheaper. It explains why they are still in use.

 

E. Britain is one of the few countries in Europe where double-decker buses are a common sight. Although single-deckers have been in use since 1960s, London still has many double-deckers in operation. They are world-famous, an image associated with the city. Another London icon is the black taxi. Normally, these traditional taxis cannot be hired by phone. You simply have to find one on the street.

 

F. In 1953, most schoolchildren walked to school. For this reason, school crossing patrols were introduced. This ‘patrol’ consists of an adult wearing a bright waterproof coat and carrying a stick with a circle on top of it, which reads ‘STOP’. Armed with this ‘lollipop’, the adult walks out into the middle of the road, stops the traffic and allows the children to cross.

 

G. On 9 January 2013, the London Underground (or the Tube) celebrated 150 years since the first underground journey. It is both the world's oldest underground railway and the oldest rapid transit system. It was also the first underground railway to operate electric trains. The Underground has 268 stations and 400 km of track, making it the longest metro system in the world by route length.

 

ТекстABCDEFG
За­го­ло­вок                                                        

Ответ:

10
Задание 10 № 393

When Mac and Faverman met for the first time, they both were actors.

 

1) True

2) False

3) Not stated


Показать


Ответ:

11
Задание 11 № 394

Mac’s father approved of the idea of Ultimate Outdoor Cooking show.

 

1) True

2) False

3) Not stated


Показать


Ответ:

12
Задание 12 № 395

According to Mac’s experience, campers were indifferent to the food at the campsite.

 

1) True

2) False

3) Not stated


Показать


Ответ:

13
Задание 13 № 396

When Mac and Faverman travel by car, they prefer to cook meat.

 

1) True

2) False

3) Not stated


Показать


Ответ:

14
Задание 14 № 397

Mac and Faverman recommend buying vegetables from the local farmers.

 

1) True

2) False

3) Not stated


Показать


Ответ:

15
Задание 15 № 398

The «five-second rule» means that meat should be kept on the grill for 5 seconds.

 

1) True

2) False

3) Not stated


Показать


Ответ:

16
Задание 16 № 399

From the start Faverman was a better camper than Mac.

 

1) True

2) False

3) Not stated


Показать


Ответ:

17
Задание 17 № 400

Mac and Faverman think that planning meals is important for camping.

 

1) True

2) False

3) Not stated


Показать


Ответ:

18
Задание 18 № 1369

Про­чи­тай­те при­ведённый ниже текст. Пре­об­ра­зуй­те слово, на­пе­ча­тан­ное за­глав­ны­ми бук­ва­ми в скоб­ках так, чтобы оно грам­ма­ти­че­ски со­от­вет­ство­ва­ло со­дер­жа­нию тек­ста. За­пол­ни­те про­пуск по­лу­чен­ным сло­вом.

 

It was a fresh, clear morning. Pamela opened the window and looked out. Her flat was on the __________________ (THREE) floor and she could see the busy street below perfectly well.


Показать


Ответ:

19
Задание 19 № 1370

Про­чи­тай­те при­ведённый ниже текст. Пре­об­ра­зуй­те слово, на­пе­ча­тан­ное за­глав­ны­ми бук­ва­ми в скоб­ках так, чтобы оно грам­ма­ти­че­ски со­от­вет­ство­ва­ло со­дер­жа­нию тек­ста. За­пол­ни­те про­пуск по­лу­чен­ным сло­вом.

 

Pamela was happy to live in the city. She came from a small village and moved to the city only two years before. Here she

had a good job, a nice flat, and lots of new friends – she could not wish for a __________________ (GOOD) life than now.


Показать


Ответ:

20
Задание 20 № 1371

Про­чи­тай­те при­ведённый ниже текст. Пре­об­ра­зуй­те слово, на­пе­ча­тан­ное за­глав­ны­ми бук­ва­ми в скоб­ках так, чтобы оно грам­ма­ти­че­ски со­от­вет­ство­ва­ло со­дер­жа­нию тек­ста. За­пол­ни­те про­пуск по­лу­чен­ным сло­вом.

 

Pamela was about to close the window when a man on the street attracted her attention. The man __________________ (WEAR) an old-fashioned coat and a checked cap.


Показать


Ответ:

21
Задание 21 № 1372

Про­чи­тай­те при­ведённый ниже текст. Пре­об­ра­зуй­те слово, на­пе­ча­тан­ное за­глав­ны­ми бук­ва­ми в скоб­ках так, чтобы оно грам­ма­ти­че­ски со­от­вет­ство­ва­ло со­дер­жа­нию тек­ста. За­пол­ни­те про­пуск по­лу­чен­ным сло­вом.

 

Pamela __________________ (NOT/CAN) see his face but the man looked familiar.


Показать


Ответ:

22
Задание 22 № 1373

Про­чи­тай­те при­ведённый ниже текст. Пре­об­ра­зуй­те слово, на­пе­ча­тан­ное за­глав­ны­ми бук­ва­ми в скоб­ках так, чтобы оно грам­ма­ти­че­ски со­от­вет­ство­ва­ло со­дер­жа­нию тек­ста. За­пол­ни­те про­пуск по­лу­чен­ным сло­вом.

 

She was sure that she __________________ (SEE) him somewhere before.


Показать


Ответ:

23
Задание 23 № 1374

Про­чи­тай­те при­ведённый ниже текст. Пре­об­ра­зуй­те слово, на­пе­ча­тан­ное за­глав­ны­ми бук­ва­ми в скоб­ках так, чтобы оно грам­ма­ти­че­ски со­от­вет­ство­ва­ло со­дер­жа­нию тек­ста. За­пол­ни­те про­пуск по­лу­чен­ным сло­вом.

 

The man looked up and Pamela recognized him. He was Old Tom, the village baker and her former neighbour.

“Hey, Pam!” he shouted to __________________. (SHE)


Показать


Ответ:

24
Задание 24 № 1375

Про­чи­тай­те при­ведённый ниже текст. Пре­об­ра­зуй­те слово, на­пе­ча­тан­ное за­глав­ны­ми бук­ва­ми в скоб­ках так, чтобы оно грам­ма­ти­че­ски со­от­вет­ство­ва­ло со­дер­жа­нию тек­ста. За­пол­ни­те про­пуск по­лу­чен­ным сло­вом.

 

“Can you let me in? The front door __________________ (LOCK) and I can’t get upstairs.”


Показать


Ответ:

25
Задание 25 № 1376

Про­чи­тай­те при­ведённый ниже текст. Пре­об­ра­зуй­те слово, на­пе­ча­тан­ное за­глав­ны­ми бук­ва­ми в скоб­ках так, чтобы оно грам­ма­ти­че­ски со­от­вет­ство­ва­ло со­дер­жа­нию тек­ста. За­пол­ни­те про­пуск по­лу­чен­ным сло­вом.

 

“Yes, sure,” nodded Pamela. “I __________________ (BE) downstairs in a minute.”


Показать


Ответ:

26
Задание 26 № 1377

Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слово, напечатанное заглавными буквами в скобках так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста. Заполните пропуск полученным словом.

 

Though Tom’s voice sounded calm and casual, she __________________ (FEEL) a sudden panic.

“What made him travel all the long way from the village?” she wondered.


Показать


Ответ:

27
Задание 27 № 98

Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слово, напечатанное заглавными буквами в скобках так, чтобы оно лексически и грамматически соответствовало содержанию текста. Заполните пропуск полученным словом.

 

«Every year the world goes dark for one hour, the Earth Hour. The event is organised by the _______________(NATION) World Wildlife Fund.»


Показать


Ответ:

28
Задание 28 № 99

Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слово, напечатанное заглавными буквами в скобках так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста. Заполните пропуск полученным словом.

 

«At tourist destinations, in offices and private homes, lights are switched off for one hour at __________________(EXACT) 8:00 pm.»


Показать


Ответ:

29
Задание 29 № 100

Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слово, напечатанное заглавными буквами в скобках так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста. Заполните пропуск полученным словом.

 

«The idea is to show that our planet is in danger and it needs care and __________________(PROTECT).»


Показать


Ответ:

30
Задание 30 № 101

Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слово, напечатанное заглавными буквами в скобках так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста. Заполните пропуск полученным словом.

 

«It's __________________(POSSIBLE) to remain indifferent to changes in the climate which go on and on.»


Показать


Ответ:

31
Задание 31 № 102

Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слово, напечатанное заглавными буквами в скобках так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста. Заполните пропуск полученным словом.

 

«The Earth Hour is not about saving an hour’s electricity. It’s about realising that we live on a __________________(WONDER) planet and need to look after it — not just for an hour a year but every day.»


Показать


Ответ:

32
Задание 32 № 103

Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слово, напечатанное заглавными буквами в скобках так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста. Заполните пропуск полученным словом.

 

«The Earth Hour is a part of an __________________(ECOLOGY) education whose aim is to make people understand their responsibility to the planet.»


Показать


Ответ:

33
Задание 33 № 1123

You have 30 minutes to do this task. You have received a letter from your English–speaking pen friend, John.

 

...I like summer because I can give as much time as I want to my hobby — reading. I know it sounds strange nowadays. Why do teenagers read less than their parents did? What kind of books do you like reading? What do you do in your free time?...

 

Write him a letter and answer his 3 questions. Write 100–120 words. Remember the rules of letter writing.


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

34
Задание 34 № 1532

You are going to read the text aloud. You have 1.5 minutes to read the text silently, and then be ready to read it aloud. Remember that you will not have more than 2 minutes for reading aloud.

 

The word ‘tsunami’ can be translated from Japanese as ‘big wave’. It describes a natural process that can be dangerous for people and their homes. Most of the huge waves appear after earthquakes. Most waves are born in the Indian and the Pacific Oceans where volcanoes are active. The mass of water rises from the bottom of the ocean and moves to the shore. It moves at the speed of a plane and can be up to 40 meters high. The wave is very powerful and dangerous. In 2004, a tsunami happened in the Indian Ocean. It was one of most terrible natural disasters in history. It hit 14 countries bordering the Indian Ocean. Thousands of people were killed or went missing.


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

35
Задание 35 № 1051

Task 2 (2−3 minutes)

 

Your family are coming home from holiday and you are waiting for your flight to Moscow in Barcelona International Airport. Your parents are busy in the duty-free shops. You are getting bored in the lounge and go to the gaming area where several people are playing at the play stations. A boy / girl of your age is sitting in the corner, looking obviously bored.

- Meet him / her and find out where he / she is from.

- Answer your new acquaintance's questions about your native place (country / region / city / village). Give as much information as possible.

- Recommend to your new acquaintance some places of interest if he / she comes to Russia one day.

- Suggest playing a computer game together; react appropriately to his / her reply.

You begin the conversation. The examiner will play the part of your airport acquaintance.

Remember to:

- introduce yourself;

- answer the questions;

- make a suggestion;

- be polite.


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

36
Задание 36 № 1534

You are going to give a talk about books. You will have to start in 1.5 minutes and will speak for not more than 2 minutes.

 

 

Remember to say:

• whether reading is still popular with teenagers, and why, or why not;

• what kind of books you like reading;

• why many people prefer e-books to paper books.

You have to talk continuously.


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.
Времени прошло:0:00:00
Времени осталось:2.25:15:00
Завершить тестирование, свериться с ответами, увидеть решения.