английский язык
сайты - меню - вход - новости




Вариант № 502497

Для выполнения заданий 1, 2 прослушайте аудиозапись и выпишите в ответ правильную последовательность цифр. Для выполнения заданий 3—8 прослушайте диалог и выберите один из трех предлагаемых вариантов ответа. Для выполнения заданий 10—17 прочитайте текст и выберите один из трех предлагаемых вариантов ответа. Ответом к заданиям части 9, 18—32 является последовательность цифр или слово. Записывайте ответы без пробелов, запятых и других дополнительных символов; не копируйте слова-ответы из браузера, вписывайте их, набирая с клавиатуры.


Если ва­ри­ант задан учителем, вы мо­же­те вписать от­ве­ты на за­да­ния части С или за­гру­зить их в си­сте­му в одном из гра­фи­че­ских форматов. Учи­тель уви­дит ре­зуль­та­ты вы­пол­не­ния за­да­ний части В и смо­жет оце­нить за­гру­жен­ные от­ве­ты к части С. Вы­став­лен­ные учи­те­лем баллы отоб­ра­зят­ся в вашей статистике. Тексты недостаточного объема, а также часть текста, превышающая требуемый объем, не оцениваются.



Версия для печати и копирования в MS Word
Времени прошло:0:00:00
Времени осталось:2.25:15:00
1
Задание 1 № 611

Вы услышите четыре коротких диалога, обозначенных А, B, C и D. Определите, где происходит каждый из этих диалогов. Используйте каждое место действия из списка 1–5 только один раз. В задании есть одно лишнее место действия. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

1. At the Doctor's

2. In the street

3. In a cafe

4. At the beach

5. At the airport

 

ДиалогABCD
Место действия                                

Ответ:

2
Задание 2 № 332

Вы услышите пять высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего A–E и утверждениями, данными в списке 1–6. Используйте каждое утверждение из списка 1–6 только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

The speaker talks about

 

1. his/her recent journey.

2. his/her new job.

3. different means of transport.

4. the dangers of careless driving.

5. traffic problems.

6. sports car races.

 

ГоворящийABCDE
Утверждение                                        

Ответ:

3
Задание 3 № 1017

Вы услышите разговор двух друзей. выберите цифру 1, 2 или 3, соответствующую выбранному вами варианту ответа. Вы услышите запись дважды.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

Jackie says that she

 

1) goes to the sports centre regularly.

2) does sports from time to time.

3) has been to the centre for the first time.

4)


Ответ:

4
Задание 4 № 1018

Вы услышите разговор двух друзей. выберите цифру 1, 2 или 3, соответствующую выбранному вами варианту ответа. Вы услышите запись дважды.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

Jackie says that on this day he came

 

1) to attend his gym class.

2) to see his coach.

3) to have a swim in the pool.

4)


Ответ:

5
Задание 5 № 1019

Вы услышите разговор двух друзей. Выберите цифру 1, 2 или 3, соответствующую выбранному вами варианту ответа. Вы услышите запись дважды.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

According to Jackie, his iPod went missing

 

1) from the reception desk.

2) from the changing room.

3) from the coffee bar.

4)


Ответ:

6
Задание 6 № 1020

Вы услышите разговор двух друзей. Выберите цифру 1, 2 или 3, соответствующую выбранному вами варианту ответа. Вы услышите запись дважды.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

The security says that the sports centre

 

1) provides a special place for valuable things.

2) reports stolen things to the police regularly.

3) will compensate for the lost iPod.

4)


Ответ:

7
Задание 7 № 1021

Вы услышите разговор двух друзей. Выберите цифру 1, 2 или 3, соответствующую выбранному вами варианту ответа. Вы услышите запись дважды.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

Jackie didn't put his iPod in the safe because

 

1) he has never bothered about safety.

2) the safe is expensive.

3) the safe is always occupied.

4)


Ответ:

8
Задание 8 № 1022

Вы услышите разговор двух друзей. Выберите цифру 1, 2 или 3, соответствующую выбранному вами варианту ответа. Вы услышите запись дважды.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

The iPod was found

 

1) by the police.

2) by the security.

3) by Jackie himself.

4)


Ответ:

9
Задание 9 № 1182

Прочитайте тексты и установите соответствие между текстами А–G и заголовками 1–8. В ответ запишите цифры, в порядке, соответствующем буквам. Используйте каждую цифру только один раз. В задании есть один лишний заголовок.

 

1. Residents of the North Pole

2. Born to live in cold weather

3. Life is getting harder

4. Sometimes they are similar to us

5. Hunting strategies

6. Home upbringing for bears

7. Changes in population

8. Good food is important

 

 

A. Polar bears started to evolve from brown bears about 5 million years ago. Unlike bears living on land, they are white in colour and their fur is very thick. It helps them to survive on sea ice and swim in cold waters. Polar bears are really big — adult males normally weigh from 350 to 550 kg. Females are smaller. The bears’ large paws distribute their weight when they move on thin ice, and their tails are short to conserve heat.

 

B. Polar bears occupy one of the planet's coldest environments, the Arctic. They prefer northern areas like Canada, Greenland, Alaska, Russia and Norway. Scientists have identified 19 populations of polar bears spread across four different regions of the Arctic. Although many children’s books show polar bears and penguins together, the two are found at different poles.

 

C. These Arctic giants have no natural enemies. Their diet is based on seals. Other sources of food for polar bears are Arctic plants, and also geese, bird eggs and fish. They can eat a wide range of foods but only marine mammals, like seals and beluga whales, are able to provide them with all the necessary proteins and vitamins to survive in the icy environment.

 

D. Bears catch seals from ice platforms. They usually wait for seals near their breathing holes — the openings in the ice the seals use to breathe. In autumn, seals cut out breathing holes in the ice and keep them through the winter and polar bears locate the holes with their powerful sense of smell. Polar bears can also attack seals sleeping on the ice.

 

E. Polar bears spend lots of time hunting seals on sea ice or from large drifting blocks of ice. However, due to global warming sea ice is melting. As a result, bears have to hunt in the water, which is less successful and very risky. Polar bears are good swimmers but they cannot swim long distances and often drown. They don’t have enough food to gain enough fat and their newborn cubs are weaker than they used to be.

F. Normally, a female bear builds a den (a tunnel in the ice with two rooms) where she gives birth to two cubs. They are born very small, only about half a kilo, but they grow quickly on their mother’s rich milk. For about two years, cubs depend totally on their mothers for food and for survival skills — the mothers teach them how to hunt and survive in the harsh realities of life.

 

G. Native people, who have lived side by side with polar bears for centuries, say that in many ways bears are like humans. When they are not busy hunting, they play, mock fight or chase each other. Their nose-to-nose greeting usually means some request, for example, a request for food. Some scientists claim they have watched polar bears sharing their food and even performing some eating rituals like greeting their host and saying thank you after a meal.

 

ТекстABCDEFG
Заголовок                                                        

Ответ:

10
Задание 10 № 533

William came to the lawyer’s office to make a report about his money.

 

1) True

2) False

3) Not stated

4)


Показать текст


Ответ:

11
Задание 11 № 534

Old Bryson was a friend of William’s uncle.

 

1) True

2) False

3) Not stated

4)


Показать текст


Ответ:

12
Задание 12 № 535

William’s uncle left all his money to his servants.

 

1) True

2) False

3) Not stated

4)


Показать текст


Ответ:

13
Задание 13 № 536

Miss Hayden arrived at the uncle’s house two years ago.

 

1) True

2) False

3) Not stated

4)


Показать текст


Ответ:

14
Задание 14 № 537

William asked the blind man for advice.

 

1) True

2) False

3) Not stated

4)


Показать текст


Ответ:

15
Задание 15 № 538

William told Miss Hayden a lie about his uncle’s will.

 

1) True

2) False

3) Not stated

4)


Показать текст


Ответ:

16
Задание 16 № 539

Miss Hayden refused to take the money offered by William.

 

1) True

2) False

3) Not stated

4)


Показать текст


Ответ:

17
Задание 17 № 540

William made Miss Hayden a rich woman.

 

1) True

2) False

3) Not stated

4)


Показать текст


Ответ:

18
Задание 18 № 439

Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слово, напечатанное заглавными буквами в скобках так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста. Заполните пропуск полученным словом.

 

«Tracey was very unhappy and scared. She was starting a new school.

“I __________________(NOT/WANT) to go to school today,” Tracey told her father.»


Показать текст


Ответ:

19
Задание 19 № 440

Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слово, напечатанное заглавными буквами в скобках так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста. Заполните пропуск полученным словом.

 

«“I understand, Tracey,” he said. “Starting a new school can be very difficult. But you have to.”

A month before __________________(THEY) family had moved to a new town and everything was still new and strange for Tracey.»


Показать текст


Ответ:

20
Задание 20 № 441

Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слово, напечатанное заглавными буквами в скобках так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста. Заполните пропуск полученным словом.

 

«Dad smoothed Tracey’s hair down and __________________(GIVE) her a little hug,»


Показать текст


Ответ:

21
Задание 21 № 442

Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слово, напечатанное заглавными буквами в скобках так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста. Заполните пропуск полученным словом.

 

«“When your classes __________________(BE) over, I’ll pick you up, ok?”»


Показать текст


Ответ:

22
Задание 22 № 443

Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слово, напечатанное заглавными буквами в скобках так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста. Заполните пропуск полученным словом.

 

«When Tracey got to school and looked at the big building, she thought, “I wish I __________________(CAN) run away,” but she knew it was impossible.»


Показать текст


Ответ:

23
Задание 23 № 444

Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слово, напечатанное заглавными буквами в скобках так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста. Заполните пропуск полученным словом.

 

«She took a deep breath and walked up the steps to school. She went straight into her __________________(FIVE) grade classroom.»


Показать текст


Ответ:

24
Задание 24 № 445

Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слово, напечатанное заглавными буквами в скобках так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста. Заполните пропуск полученным словом.

 

«“That must be Tracey,” “Hello, Tracey!”, “Welcome, Tracey!” the __________________(CHILD) in the room welcomed her.»


Показать текст


Ответ:

25
Задание 25 № 446

Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слово, напечатанное заглавными буквами в скобках так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста. Заполните пропуск полученным словом.

 

«Everyone seemed friendly and Tracey felt a little __________________(GOOD).»


Показать текст


Ответ:

26
Задание 26 № 447

Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слово, напечатанное заглавными буквами в скобках так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста. Заполните пропуск полученным словом.

 

«The father picked her up after school. “How was your day?” he asked. To his surprise Tracey answered that she __________________(LIKE) her new school.

“You are a brave girl,” her father said. “I’m proud of you.”»


Показать текст


Ответ:

27
Задание 27 № 938

Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слово, напечатанное заглавными буквами в скобках так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста. Заполните пропуск полученным словом.

 

«Lana switched off the TV. So many channels and nothing interesting on! There were several talk shows on ____________(DIFFER) channels but she liked none of them.»


Показать текст


Ответ:

28
Задание 28 № 939

Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слово, напечатанное заглавными буквами в скобках так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста. Заполните пропуск полученным словом.

 

«The talk on ___________(ENVIRONMENT) problems was boring...»


Показать текст


Ответ:

29
Задание 29 № 940

Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слово, напечатанное заглавными буквами в скобках так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста. Заполните пропуск полученным словом.

 

«...and she wasn't in the mood to listen to a _________(POLITICS) talking about the government's social programme.»


Показать текст


Ответ:

30
Задание 30 № 941

Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слово, напечатанное заглавными буквами в скобках так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста. Заполните пропуск полученным словом.

 

«She didn't like the film on the next channel either. The plot seemed to be weak and confusing and even the _____________(FAME) actors were not able to save it.»


Показать текст


Ответ:

31
Задание 31 № 942

Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слово, напечатанное заглавными буквами в скобках так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста. Заполните пропуск полученным словом.

 

«The women's figure skating _____________(CHAMPION) held Lana's attention for a few minutes.»


Показать текст


Ответ:

32
Задание 32 № 943

Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слово, напечатанное заглавными буквами в скобках так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста. Заполните пропуск полученным словом.

 

«However, it didn't last long — she wasn't a fan and it made her feel ___________(BORE) too. She was glad to hear the phone ringing and hurried to answer it.»


Показать текст


Ответ:

33
Задание 33 № 804

You have 30 minutes to do this task. You have received a letter from your English-speaking pen friend, Ben.

 

… Last year I started learning Russian. It’s a very difficult language but I’m trying my best. I’d like to come to Russia one day to practise it. …

Which season would you recommend for the trip? What places are worth seeing in Russia? What country would you like to visit, why?

 

Write her a letter and answer her 3 questions. Write 100–120 words. Remember the rules of letter writing.


Решения заданий части С не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

34
Задание 34 № 1517

You are going to read the text aloud. You have 1.5 minutes to read the text silently, and then be ready to read it aloud. Remember that you will not have more than 2 minutes for reading aloud.

 

The carrot is a root vegetable which consists mostly of water and sugar. The carrots that we eat today originated from the wild ones which grew in Europe and Asia. The vegetable tasted sweet and the people began to use it as food.

There are two main types of carrots. There are eastern carrots that have dark purple roots and western carrots with orange roots. In fact, orange carrots first appeared in Europe in 1721. Dutch farmers selected orange carrots because orange is the colour of the Dutch Royal Family. Now orange carrots are widely grown all over the world. In modern households carrots are cooked and eaten in different ways. The vegetable is boiled, fried, baked and eaten raw. People also make juice from it.


Решения заданий части С не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

35
Задание 35 № 1270

Task 2 (2–3 minutes)

 

You are a student in an international school in Britain. You’ve just heard news about changes in your course programme. It said that you don’t have classes this Friday because of a public holiday. (It’s a Bank Holiday when banks and most businesses are closed but museums and other places of interest are open.) The school administration is planning to arrange an excursion on this day. To match the interests of the students, the administration has asked them to suggest any place in London for this excursion themselves. You see your classmate Linda/Len somewhere on campus and want to tell her/him the news. · Find out if your classmate has heard the news. If not, tell her/him about it.

 

· Answer her/his questions about the place of interest you would like to go to.

· Answer your classmate’s questions about the holiday celebrated in Britain

on Friday and about public holidays celebrated in Russia.

· Politely reject any invitation or request for help for tonight because you have

very important plans. Let your classmate know about these plans.

 

You begin the conversation. The examiner will play the part of your classmate.

 

Remember to:

- mention all the four aspects of the task;

- take an active part in the conversation and be polite.


Решения заданий части С не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

36
Задание 36 № 1531

You are going to give a talk about your school. You will have to start in 1.5 minutes and will speak for not more than 2 minutes.

 

 

Remember to say:

• what your typical school day is like;

• what your favourite subject is, and why;

• what you like most about your school.

You have to talk continuously.


Решения заданий части С не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.
Времени прошло:0:00:00
Времени осталось:2.25:15:00
Завершить тестирование, свериться с ответами, увидеть решения; если работа задана учителем, она будет ему отправлена.