английский язык
сайты - меню - вход - новости




Вариант № 490938

Для выполнения заданий 1, 2 прослушайте аудиозапись и выпишите в ответ правильную последовательность цифр. Для выполнения заданий 3—8 прослушайте диалог и выберите один из трех предлагаемых вариантов ответа. Для выполнения заданий 10—17 прочитайте текст и выберите один из трех предлагаемых вариантов ответа. Ответом к заданиям части 9, 18—32 является последовательность цифр или слово. Записывайте ответы без пробелов, запятых и других дополнительных символов; не копируйте слова-ответы из браузера, вписывайте их, набирая с клавиатуры.


Если ва­ри­ант задан учителем, вы мо­же­те вписать от­ве­ты на за­да­ния части С или за­гру­зить их в си­сте­му в одном из гра­фи­че­ских форматов. Учи­тель уви­дит ре­зуль­та­ты вы­пол­не­ния за­да­ний части В и смо­жет оце­нить за­гру­жен­ные от­ве­ты к части С. Вы­став­лен­ные учи­те­лем баллы отоб­ра­зят­ся в вашей статистике. Тексты недостаточного объема, а также часть текста, превышающая требуемый объем, не оцениваются.



Версия для печати и копирования в MS Word
Времени прошло:0:00:00
Времени осталось:2.25:15:00
1
Задание 1 № 751

Вы услышите четыре коротких диалога, обозначенных А, B, C и D. Определите, где происходит каждый из этих диалогов. Используйте каждое место действия из списка 1–5 только один раз. В задании есть одно лишнее место действия. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.

 

Нажмите кнопку , чтобы прослушать запись.

 

1. In a park

2. In a hotel

3. In a shop

4. At a party

5. In a vet clinic

 

ДиалогABCD
Место действия                                

Ответ:

2
Задание 2 № 227

Вы услышите пять высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего A–E и утверждениями, данными в списке 1–6. Используйте каждое утверждение из списка 1–6 только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.

 

Нажмите кнопку , чтобы прослушать запись.

 

1. The speaker explains what stops him/her from skiing.

2. The speaker talks about his/her first skiing experience.

3. The speaker explains why he/she prefers skiing to other sports.

4. The speaker describes professional skiing equipment.

5. The speaker describes a ski resort facilities.

6. The speaker talks about a ski racing competition.

 

ГоворящийABCDE
Утверждение                                        

Ответ:

3
Задание 3 № 772

Вы услышите разговор двух друзей. выберите цифру 1, 2 или 3, соответствующую выбранному вами варианту ответа. вы услышите запись дважды.

 

Нажмите кнопку , чтобы прослушать запись.

 

Where does Kevin’s family live?

 

1) In France.

2) In Britain.

3) In Canada.

4)


Ответ:

4
Задание 4 № 738

Вы услышите разговор двух друзей. выберите цифру 1, 2 или 3, соответствующую выбранному вами варианту ответа. Вы услышите запись дважды.

 

Нажмите кнопку , чтобы прослушать запись.

 

Who is Kevin travelling with?

 

1) On his own.

2) His parents.

3) His class.

4)


Ответ:

5
Задание 5 № 739

Вы услышите разговор двух друзей. Выберите цифру 1, 2 или 3, соответствующую выбранному вами варианту ответа. Вы услышите запись дважды.

 

Нажмите кнопку , чтобы прослушать запись.

 

What is Kevin’s hobby?

 

1) Tourism.

2) Sports.

3) Music.

4)


Ответ:

6
Задание 6 № 740

Вы услышите разговор двух друзей. Выберите цифру 1, 2 или 3, соответствующую выбранному вами варианту ответа. Вы услышите запись дважды.

 

Нажмите кнопку , чтобы прослушать запись.

 

What kind of job does Kevin want to do in the future?

 

1) He wants to be an IT engineer.

2) He wants to be a scientist.

3) He wants to be in show business.

4)


Ответ:

7
Задание 7 № 741

Вы услышите разговор двух друзей. Выберите цифру 1, 2 или 3, соответствующую выбранному вами варианту ответа. Вы услышите запись дважды.

 

Нажмите кнопку , чтобы прослушать запись.

 

What is Kevin planning to do next year?

 

1) To continue school.

2) To travel abroad.

3) To start university.

4)


Ответ:

8
Задание 8 № 742

Вы услышите разговор двух друзей. Выберите цифру 1, 2 или 3, соответствующую выбранному вами варианту ответа. Вы услышите запись дважды.

 

Нажмите кнопку , чтобы прослушать запись.

 

What souvenirs has Kevin bought?

 

1) Souvenir mugs.

2) Pictures of the city.

3) Printed T-shirts.

4)


Ответ:

9
Задание 9 № 893

Прочитайте тексты и установите соответствие между текстами А–G и заголовками 1–8. В ответ запишите цифры, в порядке, соответствующем буквам. Используйте каждую цифру только один раз. В задании есть один лишний заголовок.

 

1. How flashmobs are prepared

2. What the performers did

3. Who can join the movement

4. Where the action took place and who took part in it

5. Why flashmob events are arranged

6. What peoples attitude is

7. What a flashmob is

8. What the word means

 

A. It was a nice spring day. The city centre looked busy: cars sped by and people hurried across the square in front of an impressive bank building. There were business people, couriers, tourists and lots of clerks. There were probably too many clerks. And they kept coming from the adjoining streets and side streets. They were young and seemed strikingly similar — all of them were wearing black trousers and white shirts with a little daisy pinned to their black ties.

 

B. All of a sudden the people in office uniform stood still, facing the bank. They paid no attention to other passersby bumping into them. Something weird was going on but nobody could say what exactly was wrong. And... the clerks started to dance. They danced to the music nobody could hear — that looked odd but captivating. The strange performance lasted for only a minute, after which all the black-and-white clerks rearranged their ties and instantly dispersed. The square was spotted with daisies.

 

C. The new phenomenon when lots of people get together in a public place and perform some action is called a flashmob. The participants may dance or perform mock fighting or put up similar umbrellas on a bright cloudless day and pretend they are hiding from the rain or something else. The performance is very brief — it lasts only one or two minutes. Then the flash mobbers disperse, as if nothing has been happening, leaving the passersby surprised and puzzled.

 

D. To surprise and puzzle is probable the main aim of the flash mobbers. It's difficult to find another motivation for their actions which often seem pointless and strange. Unlike demonstrators or protestors, flash mobbers do not demand anything. They don't get violent and they don't normally have any problems with the police, though the latter don't approve of flash mobbers as, in their opinion, crowds are potentially dangerous whatever their intentions are.

 

E. Like the phenomenon itself the word flashmob is very young but it has already been included in all contemporary dictionaries. It is formed with two words: flash, which means a bright light that shines for a short time and then stops shining, and mob — a crowd of people. The two words joined together connote the brisk and striking character of the action performed by those who at first looked like a simple crowd of people.

 

F. It's difficult, however, to call them a simple crowd — flash mobbers are well-organized. The information about the coming flashmob spreads via the internet and mobiles — modern technology like blogs and social nets makes instant information exchange very easy. The place and the time of the coming flash mob event are usually kept secret till the very last moment. The participants are informed by text messages where they should head to and it's amazing how quickly they get together.

 

G. Most people who have witnessed a flashmob say that they felt surprised and puzzled, but when the brief event was over, they started feeling more cheerful and relaxed than before the action. One of probable reasons is that people always welcome some unexpected event that makes their life less monotonous and ordinary. It's important that flash mobbers sustain their positive image and never allow any violent behaviour to spoil it.

 

ТекстABCDEFG
Заголовок                                                        

Ответ:

10
Задание 10 № 568

In the past, the Isle of Man was an independent state.

 

1) True

2) False

3) Not stated

4)


Показать текст


Ответ:

11
Задание 11 № 569

The island’s landscape looks all the same everywhere.

 

1) True

2) False

3) Not stated

4)


Показать текст


Ответ:

12
Задание 12 № 570

On Tynwald Day the Manx parliament has a day off.

 

1) True

2) False

3) Not stated

4)


Показать текст


Ответ:

13
Задание 13 № 571

Visitors to the island can take part in the Manx folk festivals.

 

1) True

2) False

3) Not stated

4)


Показать текст


Ответ:

14
Задание 14 № 572

The island was named in honour of one of the Manx kings.

 

1) True

2) False

3) Not stated

4)


Показать текст


Ответ:

15
Задание 15 № 573

According to Manx beliefs, ignoring the fairies can cause trouble.

 

1) True

2) False

3) Not stated

4)


Показать текст


Ответ:

16
Задание 16 № 574

King Arthur was born on the Isle of Man.

 

1) True

2) False

3) Not stated

4)


Показать текст


Ответ:

17
Задание 17 № 575

Peel Castle was built by the Vikings.

 

1) True

2) False

3) Not stated

4)


Показать текст


Ответ:

18
Задание 18 № 859

Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слово, напечатанное заглавными буквами в скобках так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста. Заполните пропуск полученным словом.

 

«Tim woke up later than usual. It was Sunday and he __________(HAVE) lots of plans for the day.»


Показать текст


Ответ:

19
Задание 19 № 860

Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слово, напечатанное заглавными буквами в скобках так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста. Заполните пропуск полученным словом.

 

«He was in the bathroom cleaning his ___________(TOOTH) when he heard some unfamiliar voices from the veranda.»


Показать текст


Ответ:

20
Задание 20 № 861

Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слово, напечатанное заглавными буквами в скобках так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста. Заполните пропуск полученным словом.

 

«"Who could they be?" Tim_____________(THINK).»


Показать текст


Ответ:

21
Задание 21 № 862

Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слово, напечатанное заглавными буквами в скобках так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста. Заполните пропуск полученным словом.

 

«When he came into the room, his mum and two other women ___________(CHAT) happily and didn't notice him.»


Показать текст


Ответ:

22
Задание 22 № 863

Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слово, напечатанное заглавными буквами в скобках так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста. Заполните пропуск полученным словом.

 

«Tim coughed to attract _____________(THEY) attention. "Oh, Tim, you're up already!" his mother sounded excited. "Meet my school friends, Linda and Emma."»


Показать текст


Ответ:

23
Задание 23 № 864

Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слово, напечатанное заглавными буквами в скобках так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста. Заполните пропуск полученным словом.

 

«Linda shook his hand, Emma smiled and said: "We ______________(BE) happy to meet you, Tim.»


Показать текст


Ответ:

24
Задание 24 № 865

Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слово, напечатанное заглавными буквами в скобках так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста. Заполните пропуск полученным словом.

 

«Your mum showed us your photo, but you are much ____________(YOUNG) there.»


Показать текст


Ответ:

25
Задание 25 № 866

Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слово, напечатанное заглавными буквами в скобках так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста. Заполните пропуск полученным словом.

 

«Join us for tea. I wish we ____________(CAN) talk about our school days for ages, but we have some other business to discuss with your mother. It's going to be interesting for you too."»


Показать текст


Ответ:

26
Задание 26 № 867

Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слово, напечатанное заглавными буквами в скобках так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста. Заполните пропуск полученным словом.

 

«Tim sat at the table. Emma had some papers in her hands but Tim couldn't read what ____________(PRINT) — the letters were too small.»


Показать текст


Ответ:

27
Задание 27 № 693

Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слово, напечатанное заглавными буквами в скобках так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста. Заполните пропуск полученным словом.

 

«Dublin is the capital city of the Republic of Ireland. It has an ____________(NATIONAL) airport with flights from London and European capitals.»


Показать текст


Ответ:

28
Задание 28 № 694

Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слово, напечатанное заглавными буквами в скобках так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста. Заполните пропуск полученным словом.

 

«Dublin is a ______________(BEAUTY) and cosmopolitan city.»


Показать текст


Ответ:

29
Задание 29 № 695

Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слово, напечатанное заглавными буквами в скобках так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста. Заполните пропуск полученным словом.

 

«If you walk along its famous central streets, you will find a wide range of _____________(DIFFER) shops, bars and restaurants.»


Показать текст


Ответ:

30
Задание 30 № 696

Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слово, напечатанное заглавными буквами в скобках так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста. Заполните пропуск полученным словом.

 

«If you like sightseeing, you can also visit the famous Dublin castle, one of the most ___________(IMPRESS) buildings in the capitals.»


Показать текст


Ответ:

31
Задание 31 № 697

Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слово, напечатанное заглавными буквами в скобках так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста. Заполните пропуск полученным словом.

 

«Dublin is a green city. It is such a _________(PLEASE) to walk there on a hot sunny day.»


Показать текст


Ответ:

32
Задание 32 № 698

Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слово, напечатанное заглавными буквами в скобках так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста. Заполните пропуск полученным словом.

 

«In the evening you can listen to ___________(TRADITION) Irish music played in the streets and in the pubs.»


Показать текст


Ответ:

33
Задание 33 № 489

You have 30 minutes to do this task. You have received a letter from your English-speaking pen friend, Ben.

 

…Yesterday was a special day — we had the Earth Hour. My town (and lots of towns around) went dark for one hour. It’s one of the ideas of an ecological group called the Green Movement. We switched off the lights to draw people’s attention to the poor ecological situation on the planet…

…Do people have the Earth Hour in your country? What can people do to save energy in their everyday life? Do you approve of the Green Movement, why?

 

Write him a letter and answer 3 his questions. Write 100–120 words. Remember the rules of letter writing.


Решения заданий части С не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

34
Задание 34 № 1796

You need to read the text aloud. You have 1.5 minutes to read the text silently, and then be ready to read it aloud. Remember that you will not have more than 2 minutes for reading aloud.

 

Most tourists who come to London want to see the Globe Theatre. It is one of the main landmarks in the British capital. The theatre has always been linked with William Shakespeare. His plays have been staged there for several centuries.

Historians say that the theatre was built in 1599. It was a large, round, open air theatre. In those days special coloured flags were used to advertise the type of play to be performed. A red flag was put up for a history play, a white flag for a comedy, and a black flag for a tragedy.

The theatre worked for 14 years before it was destroyed by fire. Then it was rebuilt, destroyed, and reconstructed again. The theatre has changed several names and now it is called Shakespeare’s Globe.


Решения заданий части С не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

35
Задание 35 № 421

Task 2 (2–3 minutes)

 

You play the part of a student in an international language school. You meet your classmate Jane/Jack in the school lobby. He/she looks a bit worried.

 

• Find out what your classmate is worried about.

• Answer your classmate’s questions about people’s inventions that you consider important. Explain why.

• Answer the questions about the sports popular in your country and the question about the Olympic Games of 2014.

• Accept the invitation to see a tennis tournament. Ask about the time and the meeting place.

 

You begin the conversation. The examiner will play the part of your classmate.

Remember to

1. mention all four aspects of the task;

2. take an active part in the conversation and be polite.


Решения заданий части С не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

36
Задание 36 № 1531

You are going to give a talk about your school. You will have to start in 1.5 minutes and will speak for not more than 2 minutes.

 

 

Remember to say:

• what your typical school day is like;

• what your favourite subject is, and why;

• what you like most about your school.

You have to talk continuously.


Решения заданий части С не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.
Времени прошло:0:00:00
Времени осталось:2.25:15:00
Завершить тестирование, свериться с ответами, увидеть решения; если работа задана учителем, она будет ему отправлена.